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■p.117 |
カウンターカルチャーは中央集権化された権力に軽蔑心を示し、
まさにそれが、リーダー不在のインターネットの世界だけでなく、
PC革命に対しても哲学的基盤を与えた。── スチュアート・ブランド |
The counterculture's scorn for centralized authority provided the philosophical foundations of not only the leaderless Internet but also the entire personal-computer revolution.──Stewart Brand |
We Owe it all to the Hippies, Time special issue, Spring 1995 |
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反戦の抗議活動、ウッドストック、そして長髪も忘れてしまっていい。
60年代の真の遺産は、コンピュータ革命だ。── スチュアート・ブランド |
Forget antiwar protests, Woodstock, even long hair. The real legacy of the sixties generation is the computer revolution.──Stewart Brand |
We Owe it all to the Hippies, |
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■p.120 |
個々人が、自分の関心を持つ事柄に
影響を及ぼすことができると感じられれば、
世界をより良い場所にすることができる。
そのためには、人々が選択の自由を行使できる環境をつくる必要がある。 |
── ピエール・オミディア |
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When individuals feel they can have an impact on issues that they care about, it leads to making the world a better place. To do that, we need to create an environment in which they can exercise their freedom of choice.──Pierre Omidyar |
Rules for Freedom, PC Forum 2006 |
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■p.122 |
カネに貪欲な技術者ばかりが集まっている場所という
シリコンバレーのイメージは、まったく間違っていた。
それは僕がいつも本物のエンジニアたちと一緒にいるからかもしれないけれど。
皆、シリコンバレーがアクションの中心地だからこそ、ここにやってきたんだ。
ディナーに行けば、すべてのテーブルがエンジニアで埋め尽くされて、
「普通の人」には何年も先にならないと手に入らない技術について話している。
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── リーナス・トーバルズ |
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I've actually found the image of Silicon Valley as a hotbed of money-grubbing tech people to be pretty false, but maybe that's because the people I hang out with are all really engineers. They came here because this is where the action is. You go out for dinner, and all the tables are filled with engineers talking about things that won't be available to“normal people”for a few years.──Linus Torvalds |
The Way We live Now, Questions for Linus Torvalds, The Sharer, The New York Times, September 28 2003 |
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■p.129 |
ハッカーと画家に共通することは、
どちらもモノをつくる人間だということだ。
作曲家や建築家や作家と同じように、ハッカーも画家も、
良いものをつくろうとしている。── ポール・グラハム |
What hackers and painters have in common is that they're both makers. Along with composers, architects, and writers, what hackers and painters are trying to do is make good things. ──Paul Graham |
Hackers and Painters, Paul Graham's Lecture at Harvard, May 2003 |
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大学や研究所はハッカーに科学者たることを強要するが、
企業はハッカーにエンジニアたれと強要する。── ポール・グラハム |
Universities and research labs force hackers to be scientists, and companies force them to be engineers. ──Paul Graham |
Hackers and Painters, |
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■p.132 |
偉大なプログラマは金に関心がない、と言われることがある。
これは必ずしも正しくない。
ハッカーたちが本当に大切にしているのは、面白い仕事をすることだ。
でも、十分な金を稼げば、それからはやりたい仕事ができる。
そしてこの理由から、ハッカーは莫大な金を稼ぐことに惹かれる。 |
── ポール・グラハム |
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Great programmers are sometimes said to be indifferent to money. This isn't quite true. It is true that all they really care about is doing interesting work. But if you make enough money, you get to work on whatever you want, and for that reason hackers are attracted by the idea of making really large amounts of money. ──Paul Graham |
Great Hackers, Paul Graham's talk at Oscon, July 2004 |
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■p.139 |
ネットが負けるほうに賭けるのは愚かだ。なぜならそれは、
人間の創意工夫と創造性の敗北に賭けることだから。── エリック・シュミット |
Betting against the net is foolish because you're betting against human ingenuity and creativity.──Eric Schmidt |
Don't bet against the internet, |
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■p.143 |
ムチだけでなく飴(ニンジン)を示さない限り、
人々に盗みをやめさせることはできない。
ここで言う飴とは、素晴らしい経験を提供することだ。
わずか一曲一ドルで素晴らしい経験を提供できるのだ。── スティーブ・ジョブズ |
We don't see how you convince people to stop being thieves, unless you can offer them a carrot -- not just a stick. And the carrot is: We're gonna offer you a better experience... and it's only gonna cost you a dollar a song.──Steve Jobs |
Steve Jobs: The Rolling Stone Interview, December 3 2003 |
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■p.145 |
私は根っからの、テッキーナードだ。そして科学を愛する。
科学はリソースを何乗にも膨らませるから。
正しい方針と正しい市場環境は必要だ。
でもケタ違いにリソースを膨らませるのは科学だけ。
科学は、何かを10%や20%良くするのではなく
100倍良くする可能性を秘めている。
私はその力に興奮を覚える。── ビノッド・コースラ |
At heart, I'm a techie nerd. I love science because it's a huge multiplier of resources. You need the right policy. You need the right market environment. But the one thing that multiplies resources by a factor of 10 is science. It has the potential to do something not 10 percent better or 20 percent better but 100 times better, and that power is what's so exciting to me. ──Vinod Khosla |
Vinod Khosla, on“science”and climate “meltdown”, VentureBeat, October 15 2006 |
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■p.147 |
私は自分のことをビジネスパーソンだとは思っていない。
一度もそう思ったことがない。
ビジネスのやり方は知っているけれど、一度も楽しんだことはない。
私はテクノロジーを愛する。未来を愛する。
解決策を考えることを愛する。そしてその解決策を信じるに至ったら、
それを伝道するのを愛する。── ビノッド・コースラ |
I don't think of myself as a business person. I never have. I mean, I know how to do that part; I know how to handle it. But I've never enjoyed it. I love technologies. I love the future. I love thinking about solutions. Then once I believe them, I love to evangelize. ──Vinod Khosla |
Interview with Vinod Khosla, San Jose Mercury News, October 16 2006 |
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■p.148 |
科学やテクノロジーを#梃子#て こ#にして、世界に非常に大きなインパクトを
与えられる機会がそこらじゅうにころがっている。
君たち一人ひとりが個性に応じたそれぞれの機会を追求できる。
君たちみんなが、そのことに興奮すべきだ。── ラリー・ページ |
There are so many opportunities where you can have a huge impact on the world by using the leverage of science and technology. All of you are uniquely positioned, and you should be excited about that.──Larry Page |
David A.Vise & Mark Malseed, The Google Story, Random House, 2006 |
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■p.150 |
テクノロジーは依然として私たちの時代を代表する紋章である、
という自信を取り戻した。── スティーブン・レヴィ |
I regained my confidence that technology is still the hallmark of our era.──Steven Levy |
Steven Levy, The Perfect Thing, Simon&Schuster, 2006 BOOK |
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■p.153 |
私が帰ってきたとき、アップルは自分たちが何者なのかを忘れてしまっていた。
「Think Different」キャンペーンを覚えてる?
それは確かに顧客向けのものだったが、アップルのためのキャンペーンという
意味合いがもっと強かった。あの広告は、自分たちの英雄は誰なのか、
自分たちは誰なのかを思い出させた。会社はときどき忘れてしまうんだ。
幸運にも私たちは目を覚ました。
そして今アップルは歴史上最も素晴らしい仕事をしている。 |
── スティーブ・ジョブズ |
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When I got back, Apple had forgotten who we were. Remember that“think Different”ad campaign we ran? It was certainly for customers, but it was even more for Apple. That ad was to remind us of who our heroes are and who we are. Companies sometimes do forget. Fortunately, we woke up. And Apple is doing the best work in its history.──Steve Jobs |
Voices of Innovation: Steve Jobs, Business Week, October 11 2004 |
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■p.155 |
全く違う連中が組織の上にのぼり始める。
結局、誰が会社を取り仕切るようになったと思う? セールスの連中さ。
それである日、とうとう独占の有効期限は切れてしまう……。
その頃までに、最高のプロダクトピープル(製品を開発するデザイナーや技術者)は
会社を去っていたし、たとえ残っていたとしても、
誰も彼らの話を聞かなかった。── スティーブ・ジョブズ |
So a different group of people starts to move up. And who usually ends up running the show? The sales guy. Then one day, the monopoly expires for whatever reason... but by then, the best product people have left or they're no longer listened to.──Steve Jobs |
The Seed of Apple's Innovation, Business Week, October 12 2004 |
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■p.157 |
テクノロジーカンパニーでも、
強い「プロダクト志向のカルチャー」が必要だ。
多くの企業が素晴らしいエンジニアと頭のいい連中を山ほどかかえている。
でもつまるところ、すべてをまとめる引力が必要だ。── スティーブ・ジョブズ |
You need a very product-oriented culture, even in a technology company. Lots of companies have tons of great engineers and smart people. But ultimately, there needs to be some gravitational force that pulls it all together.──Steve Jobs |
The Seed of Apple's Innovation, |
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■p.158 |
問題は、ハードウェアにおいて、人がつくるより二倍優れた
コンピュータを生み出すことはもうできない、ということだ。
あまりにも多くの人が、いいコンピュータのつくり方を知ってしまっている。
運がよければ、1.33倍とか1.5倍くらいいいものはつくれるだろう。
でもそれだって六ヶ月もすれば皆に追いつかれる。
でもソフトウェアにはまだ可能性がある。── スティーブ・ジョブズ |
The problem is, in hardware you can't build a computer that's twice as good as anyone else's anymore. Too many people know how to do it. You're lucky if you can do one that's one and a third times better or one and a half times better. And then it's only six months before everybody else catches up. But you can do it in software.──Steve Jobs |
Steve Jobs: The Rolling Stone Interview, June 16 1994 |
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■p.160 |
アップルは世界中でいちばんデザインサビーな会社だ。
スティーブ・ジョブズがいるからだ。
アップルはカルト(な会社)だけれど、
デザインチームはもっと強烈にカルトだ。── レイ・ライリー |
Apple is the most design-savvy company in the world, and it's because of Steve Jobs. Apple is a cult, and Apple's design team is an even more intense version of a cult. ──Ray Riley |
Who is Jonathan Ive?, Business Week, September 25 2006 |
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■p.162 |
おそらく決定的な要因は、「当たり前」を超えて
「狂信的に注意を払うこと」だ。
細部に「取り憑かれたような関心を持つこと」だ。
ケーブルやパワーアダプターといった普通は見過ごされることの多いものにも、
とことん気を配ることだ。── ジョナサン・アイヴ |
Perhaps the decisive factor is fanatical care beyond the obvious stuff: the obsessive attention to details that are often overlooked, like cables and power adaptors.──Jonathan Ive |
Jonathan Ive Interview, Design Museum 2007 |
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■p.169 |
おそらく、すべての成功したアントレプレナーは、マイクロマネージャーだ。
でも、あなたが何に集中し、何は放っておき、
どこを別の人たちに任せてその決定権を委ねるか、
そういうことにあなたは賢くならなければならない。── ミッチ・ケイパー |
Maybe every successful entrepreneur is a micromanager, but you've got to get smart about what you focus on and what you let go of and where do you delegate and empower other people.──Mitch Kapor |
「Loop」2003年12月号、Mitch Kaporインタビュー録音より 参考 |
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